Narrowcasting zorgt ervoor dat je een specifieke doelgroep bereikt. Tegenwoordig is er steeds minder sprake van een algemeen publiek. In de huidige situatie is er veel meer plaats voor gefragmenteerde groepen. Dat wil zeggen dat onderlinge groepen in de samenleving niet altijd evenveel overeenkomsten hebben. Daar moet je met marketing natuurlijk op inspelen. Het heeft niet heel veel zin meer om met je campagne de hele bevolking aan te spreken. Veel slimmer is het om je te richten op bepaalde groepen. Dat zie je eigenlijk overal. Grote merken richten zich ook steeds meer op kleinere subgroepen.

 

Effectieve marketing

Veel producten zijn ontwikkeld voor een specifieke doelgroep. Daarom is het slim om je advertenties ook toe te spitsen op diezelfde doelgroep. Het heeft weinig zin om producten te promoten onder een doelgroep die deze producten toch nooit gaat kopen. Er is steeds meer aandacht voor onderzoek naar doelgroepen. Consumenten zijn een stuk slimmer geworden. Ze laten zich niet zomaar meer van alles en nog wat aansmeren. Mensen weten wat ze willen en vooral ook wat ze niet willen.

 

Online en offline narrowcasting

Narrowcasting is natuurlijk niet nieuw. Toch maken nieuwe ontwikkelingen binnen de techniek narrowcasting pas recentelijk zeer effectief. Tegenwoordig is online narrowcasting aan de orde van de dag. Dat is in principe ook makkelijker te realiseren. Vrijwel iedereen die op het internet zit is in het bezit van één of meerdere online profielen. Daar kunnen marketingbureaus van alles aan afleiden. Aan de hand van de browsergeschiedenis en gegevens op sociale media kun je veel te weten komen over de interesses van een gebruiker. Offline en in de echte wereld is dat natuurlijk niet zo eenvoudig. Toch zijn er meer dan genoeg mogelijkheden om gericht campagne te voeren. QYN is een expert op het gebied van narrowcasting. Hun diensten hebben al veel klanten geholpen met het bereiken van het juiste publiek.