Reclame maken voor je bedrijf met behulp van een influencer marketing agency wordt steeds populairder. Was dit voorheen vooral het terrein van hippe modemerken, tegenwoordig maken allerlei bedrijven er gretig gebruik van. En dat is niet zo gek, want het is een zeer effectieve manier van reclame maken. Je bereikt er immers een grote doelgroep mee. En dat niet alleen, je benadert ook nog eens een doelgroep die zeer waarschijnlijk in het product of de dienst is geïnteresseerd. Als je tuinartikelen verkoopt en deze laat aanprijzen via een influencer marketing agency door een bekende tv-tuinman dan is de kans groot dat jouw merk snel populair wordt.
Onderzoek naar de mogelijkheden
Een influencer marketing agency begint de samenwerking met jouw bedrijf door onderzoek te doen naar jouw producten en jouw mogelijke doelgroep. Als dat in kaart is gebracht kan er een vlogger of blogger aan je worden gekoppeld die jouw product of dienst openlijk of subtiel onder de aandacht gaat brengen. Natuurlijk wordt hierbij goed gekeken naar de doelgroep. Als jouw bedrijf zich op jongeren richt dan is het zaak ook een vlogger te zoeken die bij jouw doelgroep populair is. Er zijn tegenwoordig zelfs kinderen vanaf 10 jaar die vlogs maken, dus de mogelijkheden zijn erg ruim. Wel is het zo dat je met de inzet van minderjarigen altijd moet oppassen omdat hier wettelijke regels voor gelden.
De inhoud van de campagne
Voordat je enthousiast een eerste storting doet om jouw influence marketing campagne te laten starten is het belangrijk om hier goede afspraken te maken met de agency die jouw belangen gaat behartigen. Wat is het maximale budget? Wat wordt hiervoor gedaan en hoe lang kan de campagne duren? Dat zijn belangrijke vragen waar eerst een antwoord op moet worden gegeven. Zo weet je waar je aan toe bent en wat je mag verwachten. Maak ook zeker gebruik van je eigen knowhow. Niemand anders dan jij weet immers wat de sterke punten van jouw product zijn en welke doelgroep er mogelijk in is geïnteresseerd. Deze kennis kan de influencer marketing agency dan gebruiken bij het uitwerken van de campagne. Als er een vervolgcampagne wordt aangeboden, maak hier dan ook weer goede afspraken over als het gaat om kosten en baten.
Houd zelf altijd de vinger aan de pols
Wie betaalt, bepaalt binnen influencer marketing. Dat geldt ook zeker bij de influence marketing. Jij als aanbieder van een product kunt zelf bepalen door wie je de marketing online wilt laten doen. Wil je een man of een vrouw, wil je een ervaren vlogger of iemand die nog niet zo lang geleden met een blog is gestart maar een gestaag groeiend aantal volgers heeft. Als je merkt dat de ingeslagen weg onvoldoende effect heeft, aarzel dan niet om aan de noodrem te trekken en een andere koers te gaan varen. Een ervaren marketing influence agency kan je hier zeker bij helpen en met raad en daad terzijde staan.
Comments are disabled for this post.