Google AdWords is de bekendste online marketingtool die men kent. Met behulp van deze tool kun je eenvoudig advertenties creëren. Tegenwoordig heb je daarnaast ook data gedreven AdWords. Dit houdt in dat er goed naar de data rondom de advertenties gekeken wordt. Op deze manier krijgt u een goed beeld van welke advertenties nou daadwerkelijk het meest effectief zijn. Hoe dit precies gedaan wordt? De acties die een bezoeker onderneemt voordat hij een conversie doet, worden geanalyseerd. Op deze manier krijg je een beter beeld van welke advertenties nou daadwerkelijk tot een conversie leiden.
Wat is het verschil met het ‘reguliere’ AdWords?
Als u ervoor kiest om data gedreven Google AdWords te gebruiken, krijgt u een beter beeld van hoeveel invloed de verschillende advertenties hebben. Normaliter wordt de conversie volledig toegewezen aan de laatste advertentie waarop een bezoeker geklikt heeft. Dit is namelijk de advertentie die tot de conversie heeft geleid, nietwaar? In de praktijk ligt dit vaak net iets anders. Vaak heeft een bezoeker hiervoor al op een andere advertentie geklikt. Je krijgt dus geen compleet beeld van wat er nou écht tot de conversie geleid heeft. Als je hier wel een goed beeld van wilt hebben, is het aan te raden om voor data gedreven Google AdWords te kiezen.
Wanneer je voor deze vorm van AdWords kiest, kun je er zeker van zijn dat je een duidelijk beeld krijgt van hoe de AdWords campagne verloopt. Het duurt meestal echter even voordat je toegang krijgt tot deze gegevens. Eerst moet Google namelijk over voldoende data beschikken. Dit duurt meestal minimaal 30 dagen.
Is data gedreven Google AdWords eenvoudig?
Het werken met Google AdWords wordt zo eenvoudig mogelijk gemaakt door Google. Echter, blijft het lastig om zonder enige ervaring een succesvolle campagne op te zetten. Wil jij dit toch zelf proberen? Zoek dan uit hoe je het Google Ads attributiemodel kunt aanpassen en kies voor een data gedreven Google AdWords. Wanneer je echt zeker wilt zijn voor de beste resultaten, is het een beter idee om voor een expert te kiezen. Iemand met voldoende ervaring kan je namelijk helpen om een succesvolle campagne op te zetten.
Een expert weet bijvoorbeeld precies hoe hij of zij de campagnes het beste in kan richten. Zo weet de expert bijvoorbeeld op welke zoekwoorden er het beste geadverteerd kan worden. Als jij het echt belangrijk vindt om een effectieve campagne op te zetten, is het zeer verstandig om niet zelf te gaan proberen, maar om direct een expert in te schakelen. Zo verpest je niet onnodig het budget dat je voor de advertenties hebt.
Het kiezen van een expert
Als je de data gedreven Google AdWords aan een expert wilt uitbesteden, is het belangrijk dat je goed nadenkt over je keuze. Het is zonde om meer dan noodzakelijk te betalen, maar je wilt uiteraard wel zeker zijn van een kwalitatieve campagne. Ga daarom goed na welk bedrijf jou het beste kan helpen. Zo kun je pas echt zeker zijn van een succesvolle aanpak.
Comments are disabled for this post.