Wanneer je geboeid bent door het kunnen leveren van goede klantenservice en ook het gemopper van klanten goed aan kunt pakken, dan zijn klantenservice medewerker werkzaamheden voor jou geen enkel probleem. Je ziet er juist een uitdaging in om klanten te woord te staan en ze te helpen hun vragen op te lossen. Je draait je hand niet om voor het geven van een positieve draai aan een vervelend gesprek. En je productkennis is van zo’n hoog niveau, dat je de klant ook nauwelijks hoeft door te verbinden.
Klantenservice vroeger en nu
Vroeger ging je als klant letterlijk op pad om je met je vragen of klachten te melden bij de klantenservicebalie. En de balie is niet overal helemaal uit het interieur van een bedrijf verdwenen, maar je weet zelf hoe makkelijk het tegenwoordig is om een vraag te stellen of klacht in te dienen. Je hoeft maar in je zak naar je telefoon te grijpen en daarmee opent zich al een wereld met manieren om contact op te nemen met een bedrijf. Log je bij de bank of je telefoonprovider in? Dan kun je tegenwoordig via de chat al je vragen stellen. Zit je ’s avonds op de bank met je iPad? Open een app en je kunt contact leggen via e-mail of andere social media.
Gevolgen voor jouw klantenservice medewerker werkzaamheden
Dit betekent wel dat je met al deze middelen uit de voeten moet kunnen. Je werkplek bruist van de energie, want de werkvloer huisvest een heel team van klantenservice medewerkers en allemaal zijn ze druk aan het praten of typen. Soms heb je dus als je als klantenservice medewerker aan de slag wilt, eerst nog een cursus nodig om je social media of computervaardigheden bij te spijkeren. Gelukkig vind je voldoende mogelijkheden om weer op niveau te komen en haal je veel plezier en voldoening uit je nieuwe functie.
Comments are disabled for this post.